ReisMee met Marieke en Roy!

G'day mate, welcome to Sydney!

‘Virgin Airlines, where we raise the bar up to 30.000 feet', is de slogan op vele reclameborden in Hong Kong. Dit was tevens het begin van het einde van Azië, want Virgin Airlines bracht ons naar Sydney! Het vliegtuig had dus letterlijk een bar in het midden, een gezellig begin van Australië!

Thuis hebben we regelmatig het TV programma Airport Security Sydney gekeken, waar je allerlei bijzondere taferelen voorbij ziet komen. We kunnen nu zeggen, dat is op waarheid gebaseerd! We zagen inderdaad enorm veel Aziaten die opeens niet meer in staat waren Engels te spreken met o.a. paddenstoelen (mag niet hé!), snoepgoed (voortaan maar thuislaten!) en specerijen die regelrecht de prullenbak in gesmeten werden. Aangezien wij uit Nederland komen en ‘medicatie' (paracetamol e.d.) aangegeven hebben, werden wij in rij 2 gezet. Natuurlijk...de drugshond-rij. Een Beagle-hond (á la Balou) snuffelde vrolijk een aantal keren aan onze tassen en liep tevreden kwispelend weer weg. We mochten gelukkig doorlopen. Eindelijk zagen we daar de borden met ‘Welcome to Sydney!' en ‘G'day mate'.

Eerlijkheid gebied ons te zeggen dat het begin van Sydney niet alleen rozengeur en maneschijn was. We belanden in eerste instantie in een wat vreemde buurt, alwaar vrouwen zich liggend staande houden. Vervolgens komen we aan in ons hotel, gelukkig in een andere wijk, waar we de schuld kregen voor het uitsterven van de Dodo. Schijnbaar waren de Nederlanders enorm hongerig en hebben bij aankomst op Maori (?) alle Dodo's opgegeten. We boden aan om wat duiven te versturen, daar hebben we er toch genoeg van, maar hij weigerde dit aanbod... Hij kon het ons niet vergeven.

Ook hadden we last van een enorme cultuurschok; mensen dragen opeens geen pyjama meer overdag en iedereen spreekt plots Engels. Er worden geen gefrituurde insecten meer verkocht op straat en elk product heeft een prijskaartje. Het ergste nog van allemaal is dat het prijskaartje gigantisch hoge prijzen weergeeft!

Natuurlijk moet je het Sydney Opera House hebben bezocht wanneer je in Sydney bent. Dit hebben we dan ook tot de maximaal gedaan. We hebben een Opera House-tour gedaan, hebben bij de Opera-bar gegeten én hebben een Opera bekeken!

Sydney heeft echter nog veel meer te bieden dan het Sydney Opera House en we hebben ons uiterste best gedaan zoveel mogelijk te doen. We hebben de Harbour Bridge bekeken, heerlijk gegeten in Darling Harbour, chillen op het wereldberoemde Bondi-beach, met de ferry naar Manly Beach gevaren en de grootste golven ever gezien. Verder nog de Sydney Eye Tower opgegaan, de hoogste toren van Sydney met een ongelofelijk uitzicht over de stad. En uiteraard hebben we kilometers van onze schoenen afgesleten met slenteren door de mooie straten van Sydney. Probleem is dat één week helaas niet genoeg is om deze prachtstad volledig te zien. Tja, dan moeten we nog maar een keer terugkomen!

Intussen zijn we naar Brisbane gevlogen en hebben we onze camper opgehaald. Nu is het tijd voor kleine ruimtes, zelf koken en aan de linkerzijde van de weg rijden! Let the camping begin!

Claudia

Mooi verhaal weer om te lezen!
Veel plezier met jullie nieuwe avontuur; met de camper op stap!

Xx

anne-marieke

o, wat een avontuur, ik zal elke avond om half acht even aan jullie denken als ik via de tv op bondi beach terecht kom! genietse, en misschien dat jullie nog wat aziatische kookkunsten kunnen toepassen in oceanie....

jacqueline v beek

Have fun in Australia!

Jeannette

Weer genoten van jullie verhaal,heel leuk!!!
Fijne reis met de camper!!
xxxxx

Buddies from the whomb to the tomb

Ey R&M,

Alles wel daar in het mooie Australië? Nog Kangaroo's gezien? Of nog lekker kangeroebiefstuk gegeten? Kunnen we er ook nog wel bij hebben na al die dodo's die we opgegeten zouden hebben!:P
Heel veel plezier en take care!

P.S. Voor jullie is het maar goed dat je nu in Australië bent. Azië is nu minder leuk!

Inge Sanberg

HAPPY BIRTHDAY TO YOU MARIEKE!
Door het tijdsverschil is het bij jullie al laat in de avond en je verjaardag al weer bijna voorbij hier is het nu 14.40u.Wat een stoer kado van Roy durf je het wel aan?Heb weer genoten van al jullie verhalen 'foto's en video's.Goed reis verder en we blijven jullie volgen.
groetjes ook van Hein Hester en René.