ReisMee met Marieke en Roy!

Happy Chinese Newyear!

Na een paar mooie dagen op Koh Chang, zijn we met de VIP-bus (jawel!) vertrokken richting Cambodja. Siem Reap om precies te zijn, alwaar de Angkor Wat tempels te bezichtigen zijn. De Angkor Wat-tempels staan keurig op de werelderfgoedlijst van UNESCO! Dus we hadden er zin aan.

Zeven uur 's avonds eenmaal aangekomen in Siem Reap bij een parkeerplaats, stapten we in een busje die ons wel even naar een guesthouse zou brengen. Maar wel eentje waar hij commissie zou krijgen. Plus alle guesthouses zaten vol wegens Chinees Nieuwjaar, dus ‘it is wery hawd to find guesthouse this tjime'. Na een half uurtje rondrijden, 3 verschillende guesthouses verder, werden we (samen met Maaike en Allard, Nederlanders) afgezet bij een relatief duur sfeerloos groen hotel, ergens in de ghetto van Siem Reap. Na een ‘warme' douche, zijn we het stadje gaan verkennen. De volgende dag hebben we een goedkoper en gezellig backpack- guesthouse gevonden.

De volgende dag zijn we met z'n viertjes, inclusief een privé Tuk-Tuk, naar Angkor Wat gereden. Angkor Wat ligt een paar kilometer buiten Siem Reap en wordt beschouwd als het grootste religieuze bouwwerk ter wereld (totale oppervlakte van 400km²). We zijn naar de wereldberoemde Angkor Wat-tempel geweest, waar we zo'n 5uur hebben doorgebracht. Daarnaast zijn we naar Angkor Thom, de Bayon (met 54 enorme lachende gezichten) en Ta Prohm geweest. Ta Prohm is de tempel waar een Tomb Raider-film is opgenomen. Het was een fantastisch gezicht om al die oude bouwwerken te aanschouwen, zie foto's ‘Siem Reap'.

Na het verkennen van Angkor Wat zijn we met z'n 4-tjes de stad in gegaan om Chinees Nieuwjaar te in te luiden. Bij de tent ‘Angkor What?' zijn we voor het eerst in aanraking gekomen met het fenomeen ‘buckets'. Deze emmers gooien ze vol met verscheidene mixjes, zoals bijvoorbeeld vodka-red bull

Wink
. Kortom; alle ingrediënten waren aanwezig voor een mooi begin van het nieuwe jaar.

Verder heeft Siem Reap twee gezichten; aan de ene kant onverharde wegen, paard-en-wagen, armoedig geklede bedelende kinderen en aan de andere kant de Mercedes Benz, hypermoderne stoplichten (echt hele gave, mannetjes gaan heel snel lopen als het licht bijna op rood springt) en enorm veel luxe resorts inclusief Las Vegas-achtige lichtjes.

We trekken weer verder naar Phnom Penh om daar de Killing Fields van de Rode Khmer te bekijken. Daarover meer; in een volgende aflevering van Reismee.nl!

Kus van ons

Afra

Filmpje!! (van de lopende mannetjes in het stoplicht)

Betty

een mooi en hier en daar schrijnend verhaal. ga zo door; het verhaal gaat leven met jullie woorden. knuffel Betty

Betty

even duidelijk: het schrijnende vind ik in sommige foto's. Zijn overigens prachtig.

jeannette

Mooie verhalen en foto,s weer,
Vanuit Egypte,veel liefs van mam en pap!

tera

Gelezen dat Chinees Nieuwjaar 2 weken duurt.
Het is niet te hopen dat je elke dag zo,n bucket leeg gaat drinken.
Dat wordt dan erger hoofdpijn dan een tik van een kokosnoot..
groetjes en leuk geschreven..
tera.

Karine

En nog een mooi t-shirt gescoord uit de angkor what bar?